Onze expertise betreft het ondersteunen van de docent
in de DIDACTICA, gericht op het activeren van álle leerlingen in de klas en op het organiseren van procesgerichte feedback, o.a. door
- krachtige en afwisselende werkvormen vertalen
- het activeren van de individuele leerling, ook bij klassikale leeractiviteiten
- het organiseren van de leerlus, om gemaakte fouten in toekomst te vermijden
- de inzet van op (vertaal)vaardigheden gerichte stappenplannen
- het inzetten van ICT-toepassingen
- toepassing van systematische aandachtsverdeling
- samenwerkend leren
in de PAEDAGOGICA ("zonder aandacht geen transfer, zonder relatie geen prestatie"), o.a. door
- orde houden met behoud van relatie
- contact met de leerling
- het betekenisvol maken van hetgeen geleerd moet worden
- het gebruik van effectieve instrumenten van klassenmanagement
- gebruik van kennis van de werking van het puberbrein
- toepassing van systematische aandachtsverdeling en uitgestelde aandacht
- de vertaling van de pedagogische drieslag duidelijkheid, voorspelbaarheid en
consequent zijn naar de lespraktijk