Classicalia
Ondersteuning

Onze expertise betreft het ondersteunen van de docent

 

in de DIDACTICA, gericht op het activeren van álle leerlingen in de klas en op het organiseren van procesgerichte feedback, o.a. door

             - krachtige en afwisselende werkvormen vertalen

             - het activeren van de individuele leerling, ook bij klassikale leeractiviteiten

             - het organiseren van de leerlus, om gemaakte fouten in toekomst te vermijden

             - de inzet van op (vertaal)vaardigheden gerichte stappenplannen

             - het inzetten van ICT-toepassingen

             - toepassing van systematische aandachtsverdeling

             - samenwerkend leren

 

in de PAEDAGOGICA ("zonder aandacht geen transfer, zonder relatie geen prestatie"), o.a. door

             - orde houden met behoud van relatie

             - contact met de leerling

             - het betekenisvol maken van hetgeen geleerd moet worden

             - het gebruik van effectieve instrumenten van klassenmanagement

             - gebruik van kennis van de werking van het puberbrein

             - toepassing van systematische aandachtsverdeling en uitgestelde aandacht

             - de vertaling van de pedagogische drieslag duidelijkheid, voorspelbaarheid en

               consequent zijn naar de lespraktijk