Classicalia - Ondersteuning-OndersteuningKlassieke Talen, Latijn, Grieks, onderwijsondersteuningOndersteuninghttp://classicalia.nl/content/2012/01/Ondersteuning-inhoudelijk<p>Onze expertise betreft het ondersteunen van de docent</p>
<p> </p>
<p>in de<strong> DIDACTICA</strong>, gericht op het activeren van álle leerlingen in de klas en op het organiseren van procesgerichte feedback, o.a. door</p>
<p> - krachtige en afwisselende werkvormen vertalen</p>
<p> - het activeren van de individuele leerling, ook bij klassikale leeractiviteiten</p>
<p> - het organiseren van de leerlus, om gemaakte fouten in toekomst te vermijden</p>
<p> - de inzet van op (vertaal)vaardigheden gerichte stappenplannen</p>
<p> - het inzetten van ICT-toepassingen</p>
<p> - toepassing van systematische aandachtsverdeling</p>
<p> - samenwerkend leren</p>
<p> </p>
<p>in de<strong> PAEDAGOGICA</strong> ("zonder aandacht geen transfer, zonder relatie geen prestatie"), o.a. door</p>
<p> - orde houden met behoud van relatie</p>
<p> - contact met de leerling</p>
<p> - het betekenisvol maken van hetgeen geleerd moet worden</p>
<p> - het gebruik van effectieve instrumenten van klassenmanagement</p>
<p> - gebruik van kennis van de werking van het puberbrein</p>
<p> - toepassing van systematische aandachtsverdeling en uitgestelde aandacht</p>
<p> - de vertaling van de pedagogische drieslag <em>duidelijkheid, voorspelbaarheid</em> en</p>
<p> <em>consequent zijn</em> naar de lespraktijk</p>
<p></p>