Classicalia - Ondersteuning-OndersteuningKlassieke Talen, Latijn, Grieks, onderwijsondersteuningOndersteuninghttp://classicalia.nl/content/2012/01/Ondersteuning-inhoudelijk<p>Onze expertise betreft het ondersteunen van de docent</p> <p>&nbsp;</p> <p>in de<strong> DIDACTICA</strong>, gericht op het activeren van &aacute;lle leerlingen in de klas en op het organiseren van procesgerichte feedback, o.a. door</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - krachtige en afwisselende werkvormen vertalen</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - het activeren van de individuele leerling, ook bij klassikale leeractiviteiten</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - het organiseren van de leerlus, om gemaakte fouten in toekomst te vermijden</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - de inzet van op (vertaal)vaardigheden gerichte stappenplannen</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - het inzetten van ICT-toepassingen</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - toepassing van systematische aandachtsverdeling</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - samenwerkend leren</p> <p>&nbsp;</p> <p>in de<strong> PAEDAGOGICA</strong> ("zonder aandacht geen transfer, zonder relatie geen prestatie"), o.a. door</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - orde houden met behoud van relatie</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - contact met de leerling</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - het betekenisvol maken van hetgeen geleerd moet worden</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - het gebruik van effectieve instrumenten van klassenmanagement</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - gebruik van kennis van de werking van het puberbrein</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - toepassing van systematische aandachtsverdeling en uitgestelde aandacht</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - de vertaling van de pedagogische drieslag <em>duidelijkheid, voorspelbaarheid</em> en</p> <p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <em>consequent zijn</em> naar de lespraktijk</p> <p></p>